OTP Leasing: Ne dezvoltăm cu ajutorul Charisma

Deputy CEO - CFO

“Un atuu extraordinar al sistemului Charisma ERP este acela că permite urmărirea evoluţiei contractului de la întocmire şi până la finalizarea lui.”

- Deputy CEO - CFO
OTP Leasing

Compania
OTP Leasing România IFN S.A. a intrat in luna august 2007 pe piaţa de profil din România, oferind produse de leasing auto si de echipamente.
 
Produsele pe care OTP Leasing le oferă, vin in intâmpinarea nevoilor intregii pieţe de leasing şi se remarcă prin dobânzi transparente şi competitive, aprobare rapidă a cererilor de leasing şi servicii post vânzare foarte bune. Toate aceste servicii sunt oferite de o echipă tânară şi profesionistă, cu experienţă in domeniul leasing-ului din România. 
 
 
Situația
Principalul obiectiv al OTP Leasing România, anunţat la înfiinţarea companiei, era să devină unul dintre primii 10 jucători din piaţa de leasing din România, după primii 2 ani de activitate, cu o cotă de piaţă de aproximativ 7-8%. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, dar şi pentru că managementul companiei era conştient că desfăşurarea unei activităţi în condiţii optime era imposibilă fără o soluţie de tip ERP, s-a achiziţionat, înca de la început, sistemul Charisma ERP al companiei TotalSoft.

“ Un atuu extraordinar al sistemului Charisma ERP este acela că permite urmărirea evoluţiei contractului de la întocmire şi până la finalizarea lui.”  - Deputy CEO - CFO, OTP Leasing, o bună cunoscătoare a ERP-ul TotalSoft, deoarece lucrează cu sistemul înca 2005.

Soluția
Managementul OTP Leasing era de parere ca, în cazul companiilor de leasing, alegerea unui furnizor de ERP trebuie făcută cu mare grijă deoarece acest domeniu este supus unor raportări specifice impuse de Banca Naţională a României. Din acest motiv, furnizorul de software trebuia să se implice constant în dezvoltarea aplicaţiei conform reglementărilor impuse de această instituţie. Practic, partenerul de software trebuia să fie mai mult decât un furnizor, el trebuia să-si asume şi rolul de consultant, pe opiniile căruia să te poţi baza. 
 
În cazul OTP Leasing, TotalSoft a instalat o soluţie care cuprinde modulele standard ale sistemului Charisma, cele care susţin şi modeleaza activitatea de business a companiei - inclusiv leasingul, cărora li se adaugă şi eCare, o soluţie de customer service care permite, prin intermediul internetului, o comunicare rapidă şi uşoară între companie şi clienţii săi.
 
Un aspect important de menţionat este acela că, sistemul Charisma a permis companiei sa urmăreasca toate tranzacţiilor ce au loc la nivelul contractului. Această acţiune ar fi fost altfel imposibil de realizat întrucât, OTP Leasing avea deja un numar de 4000 de contracte active pe care le urmărea şi pentru care emitea lunar, pe baza datelor contractuale, cca 3500-4000 facturi.
 
“Deoarece procesul de facturare este automat iar datele utilizate sunt preluate din sistem este practic imposibil să pierzi informaţii sau să apară diverse erori.”  - Deputy CEO - CFO OTP Leasing.
 
Şi dacă tot suntem la capitolul beneficii, oficialul OTP Leasing ne-a mai povestit şi despre activarea contractelor care se face într-un mod semi-automat, în urma unor rapoarte zilnice care indică contractele ce trebuie activate în functie de anumite condiţii.
 
 La OTP Leasing se merge pe principiul dobânzii variabile, repoziţionarea acesteia fiind un alt proces automat în sistem.
 
“Vă daţi seama ce ar însemna ca la 4000 de contracte să facem repoziţionarea dobânzii manual? Ar fi o munca imensă care ar implica probabil 4-5 persoane, timp de câteva zile, numai pt aceasta activitate.” .
 
Ca orice companie, OTP Leasing are propriile proceduri şi propriul model de business şi de aceea TotalSoft a customizat soluţia conform acestora. S-a dorit, de exemplu, ca aplicaţia să calculeze costurile de prefinanţare în mod automat sau ca modulele de bază să fie configurate conform standardului intern al companiei.
 
 “Mi-a plăcut cum am gandit facturile de la brokeri. În momentul în care s-a înregistrat o factură de broker pe un contract, sistemul nu mai permite o a doua înregistrare. Este o tranzacţie uşor de urmărit care ne facilitează evitarea dublărilor şi comiterea unor greşeli, ca de exemplu plata unui comision de mai multe ori.” .
 
Articol publicat în 2008.