Charisma ERP a răspuns tuturor criteriilor de selecție și a fost aleasă ca soluție potrivită pentru gestionarea activității. TotalSoft avea deja proiecte finalizate în domeniul distribuţiei presei şi deci cunoştea multe din problemele cu care se confruntă Amo Press.
Compania
AMO PRESS GRUP și AMO PRESS RETAIL sunt două companii ieșene, membre ale aceluiași grup, specializate în distribuția și retailul de presă, dar și al produselor conexe. Cele două companii au o experiența de peste 9 ani pe piață și operează o rețea de 70 de puncte de lucru (chioșcuri).
Situația
Sfârșitul anului 2012 a însemnat pentru cele două companii o perioadă de regândire a strategiei de expansiune și de poziționare în piață. Printre elemenetele necesare acestui demers, s-a evidențiat în mod clar nevoia utilizării unei soluții software intergate, care să permită automatizarea activitățiilor și unificarea tuturor informațiilor într-o singură bază de date.
Prin implementarea unui ERP se dorea trecerea de la un sistem simplu de contabilitate la un sistem profesionist, care să ofere date centralizate, posibilități multiple de raportare, o intregrare între activitatea de distribuție și cea de retail, precum și o urmărire detaliată a produselor din portofoliu (până la nivel de număr și dată de apariție a publicațiilor).
Soluția
Primul pas a fost identificarea unei soluții ERP care să răspundă nevoilor curente, să acopere prin funcționalitățile sale și procese mai complexe, de care compania putea să aibă nevoie în viitor, și să aibă referințe solide în piață. Charisma ERP a răspuns tuturor criteriilor de selecție și a fost aleasă ca soluție potrivită pentru gestionarea activității. TotalSoft avea deja proiecte finalizate în domeniul distribuţiei presei şi deci cunoştea multe din problemele cu care se confruntă Amo Press.
În timpul definirii specificației tehnice, un accent deosebit s-a pus pe realizarea unui flux de lucru care să permită generarea automanată a comenzilor de presă pe baza unui istoric al vânzărilor fiecărui punct de lucru, al fiecărei publicații și al fiecărui produs complementar. Se dorea astfel eficientizarea activității de aprovizionare și vânzare, precum și reducerea retururilor de presă.
Pentru a acoperi aceste nevoie, TotalSoft a oferit Charisma ERP cu componentă de distribuție (Charisma WMS) care a preluat gestionarea celor 5000 de articole (presă și produse complementare din gama țigări, bauturi non-alcoolice etc.)
Rezultate