Arsis Trading a eficientizat la maxim afacerea datorită Charisma

Proprietarul companiei

Nu am făcut o cercetare a soluţiilor existente pe piaţă ci am optat din start pentru Charisma deoarece ştiam că este o soluţie care se mulează pe activitatea unei companii de retail şi îi cunoşteam inclusiv referinţele.

- Proprietarul companiei
Arsis Trading

Compania

Cu o experiență de 15 ani pe piața de IT&C din România, ARSIS s-a impus, prin seriozitate și calitatea serviciilor, ca unul dintre cei mai importanți retaileri autohtoni. Această poziție a fost confirmată și întărită încă din 2004 prin parteneriatul exclusiv cu Vodafone.

Rețeaua ARSIS s-a extins constant, în fiecare an, ajungând în 2014 la un număr de 160 de magazine pe teritoriul României. Calitate, seriozitate, prețuri corecte, experiențe de shopping plăcute, respect față de clienți și parteneri sunt doar câteva dintre atributele însușite de compania noastră în cei 15 ani de experiență.

 

Situaţia

Până la momentul achiziţiei sistemului informatic integrat Charisma ERP, la sfârşitul anului 2007, compania îşi urmărea activitatea neutilizând un sistem informatic specializat. S-a facut o încercare la un moment dat de a se trece la un sistem informatic specializat, dar nu de tip ERP, care s-a dovedit însă slab şi incapabil să susţină activitatea în continua creştere a companiei.

“Înainte se făcea multă muncă “manuală” iar informaţii centralizate la nivel de reţea, sau raportare de vânzări pe puncte de lucru, erau greu de obţinut şi necesitau timp şi oameni care să o facă.” povesteşte dl Liviu Mirea, Director Comercial, Arsis Trading.

Decizia achiziţiei unui sistem ERP a fost luată, pe de o parte, pentru că business-ul ajunsese la un nivel de dezvoltare care nu mai putea fi urmărit fără o infrastructură software adecvată iar, pe de altă parte, pentru că Arsis şi-a dorit ca planul său de dezvoltare să fie susţinut de un sistem stabil care să poată furniza, în timp real, informaţiile necesare procesului decizional.

“Am realizat că la dimensiunea la care ajunsese compania şi la ritmul de creştere pe care îl înregistra era imposibil să ne mai descurcăm fără un ERP. Nu am făcut o cercetare a soluţiilor existente pe piaţă ci am optat din start pentru Charisma deoarece ştiam că este o soluţie care se mulează pe activitatea unei companii de retail şi îi cunoşteam inclusiv referinţele.” declară dl Radu Mirea, propieratul companiei Arsis.
 

Soluţia

TotalSoft a propus o soluţie complexă formată atât din module necesare unei gestionări unitare a activităţii, şi ne referim aici la modulele finaciar – contabile, la achiziţii, stocuri, vânzări, retail, dar şi din aplicaţii de business intelligence, raportare pe mobil sau alerte prin SMS care să asigure un avantaj competitiv companiei.

TotalSoft a început implementarea după ce s-a făcut o analiză a modului în care functionează business-ul Arsis şi a aspectelor care trebuiau îmbunătăţite. S-a realizat o specificaţie tehnică în urma căreia s-a configurat sistemul pe specificul companiei.

“Partea dificilă a fost că ne-am propus un lucru ambiţios, să implementăm în 60 de magazine în acelaşi timp, prevăzând pentru acest lucru o perioadă de două săptămâni. Atât noi cât şi TotalSoft, am alocat o echipă specială şi în doar 6 zile am reuşit să dăm drumul întregii reţele.” mărturiseşte dl Liviu Mirea realizarea care l-a surprins în mod plăcut.  

În urma implementării Charisma, Arsis a obținut o situaţie de ansamblu a activităţii operaţionale, o situaţie reală a stocurilor, iar activitatea magazinelor poate fi controlată de la sediul central. Procesarea datelor se face rapid şi compania poate realiza previzionări pe baza informaţiilor oferite de Charisma. De asemenea, datele din magazine vin în timp real la sediu şi compania dispune în orice moment de diverse rapoarte din Charisma.

“Înainte de implementarea sistemului Charisma, de exemplu, dacă ceream un raport la ora 14.00 îl primeam la ora 17.00, acum îl primesc la 14.02 iar informaţia este mult mai clară şi mult mai sigură.” proprietarul companiei .