Charisma celor 23 de firme ale Grupului Tiriac este asigurată de TotalSoft

HR Manager

Funcţionalităţile pe care sistemul Charisma HR le oferă, acoperă acum toate aspectele legate de activitatea de management a resurselor umane, iar modulul de salarizare reprezintă pentru noi un instrument util pentru rezolvarea problemelor de salarizare, indiferent de tipul de companie

- HR Manager
Grupul Ţiriac

Compania
Grupul Ţiriac este unul dintre marii jucatori pe piata de business din Romania,  activitatea firmelor din grup fiind una variată, de la importul şi distribuţia unor mărci auto de renume precum Mercedes Benz, Ford, Hyundai, Mitsubishi sau Jaguar, real estate, servicii financiare şi până la  protecţia bunurilor şi persoanelor.


Situaţia
Grupul a demarat procesul de achiziţionare a unui sistem integrat de management al resurselor umane şi salarizare în prima parte a anului 2007, proces care nu a fost  foarte lung pentru că, conform Technical Project Manager Ţiriac Management, “Cunoşteam sistemele de pe piaţă şi ştiam că aplicaţia Charisma HR este una dintre cele mai bune soluţie din România, că este aplicata în companii cu activităţi similare şi că permite extinderea pe orizontală. Totodata, am mizat pe calitatea profesionala de exceptie a echipei TotalSoft, capabila sa faca fata unei astfel de provocari”.

Obiectivul Grupului Tiriac nu a fost doar implementarea unei soluţii informatice ci şi ordonarea şi integrarea într-o bază de date de raportare comuna a informaţiilor de resurse umane şi salarizare privind cei peste 3000 de angajaţi ai grupului. Datorită dispersiei geografice, firmele fiind în Bucuresti, Cluj, Iaşi, Oradea, Timisoara şi Braşov, şi a modului diferit de raportare, centralizarea şi obţinerea datelor nu se putea face în timp real, fapt ce cauza dificultati în procesele de raportare centralizată şi urmarire indicatori.

“Înainte de implementare, raportarea se făcea în diverse sisteme iar transmiterea informatiilor către Tiriac Management  în formate diferite. Urma centralizarea datelor la sediul din Bucureşti,  activitate care presupunea alocarea de timp şi efort suplimentar, existand oricând riscul apariţiei erorii umane. Orice intarziere inregistrata intr-un sistem complex de raportare poate însemna distorsionarea datelor în sensul în care rezultatul final obținut este deja depășit la momentul analizei”, - Technical Project Manager Ţiriac Management.


Soluţia
Soluţia propusă de TotalSoft centralizează acum informaţiile într-o bază de date unică permiţând acces simultan tuturor companiilor. “Am reuşit să creăm o mică comunitate de HR în cadrul grupului care interacţionează mult mai bine, se consultă şi se sprijină îmbunătăţind astfel activitatea la nivel macro. Din acest punct de vedere este important să amintim că prin implementarea la nivel de grup a sistemului Charisma am reuşit să detaşăm utilizatorul de imaginea <single user> şi să-l încadrăm într-o echipă dedicată aceluiaşi scop”, - Technical Project Manager Ţiriac Management.

De când s-a implementat Charisma noţiunea de raportare periodică nu mai există pentru că acum informaţia poate fi accesata în timp real în forma dorita. În Charisma exista un set de rapoarte standard dar şi posibilitatea customizării unor rapoarte noi în funcţie de diverse criterii. Practic, în urma câtorva bife, orice informaţie existentă în sistem poate lua forma unui raport iar când baza de date numara mii de angajaţi acest amanunt nu este deloc de neglijat.

“Când am demarat proiectul, am ales 17 rapoarte iar acum avem peste 80 şi cifra continuă să crească pe masură ce oamenii descoperă facilităţile aplicaţiei. Interesant este că, dintre acestea, peste 50% ni le-am creat singuri în funcţie de situaţiile cu care ne-am confruntat”.

Un alt beneficiu care se simte la nivel de Grup este conştientizarea companiilor în privinţa rolului pe care îl au la nivelul Grupului, a modului în care activitatea lor influenţează ceilalţi membri.  


Rezultate
În mod normal un project manager are 5 - 6 proiecte reusite pe an, în cazul de faţă însa s-a reuşit finalizarea a 23 de proiecte în doar 6 luni. Fără o colaborarea bună între echipe, o cunoaştere aprofundată a domeniului şi un produs bun acest lucru nu ar fi fost posibil.

S-au facut şcolarizări atât în Bucureşti cât şi în celelalte oraşe ale târii reuşindu-se practic un tur de forţă în urma căruia oamenii au putut lucra singuri cu aplicaţia.

“Prin implemetarea Charismei am reuşit să aliniem toate companiile la cerinţele Grupului concretizate într-un pachet specific de raportare, utilizat de toată lumea şi disponibil tuturor. Acum avem o imagine clară asupra resursei noastre umane şi a modului în care trebuie să procedăm pentru a ne respecta strategia”, - Technical Project Manager Ţiriac Management.

Directorul HR Tiriac Management a completat:
“Funcţionalităţile pe care sistemul Charisma HR le oferă, acoperă acum toate aspectele legate de activitatea de management a resurselor umane, iar modulul de salarizare reprezintă pentru noi un instrument util pentru rezolvarea problemelor de salarizare, indiferent de tipul de companie.”

Ca o concluzie a acestei istorii putem spune că, în mod cert, când este vorba de planificarea resursei umane, automatizarea calculului salarial, îmbunătăţirea activităţii de recrutare sau de uşurare a comunicării cu angajaţii, este nevoie de Charisma HR.


Studiu de caz realizat în anul 2007.