Microsoft Dynamics CRM ne permite să aducem clientul în centrul a tot ceea ce face Mercedes-Benz România. Mai mult, știm exact pe ce canale dorește să primească informații.
Compania
Compania Mercedes-Benz România este importatorul mărcii Mercedes-Benz în România, fiind o companie Daimler AG.
Principalele sale activităţi sunt importul de autovehicule Mercedes-Benz (autoturisme, comerciale uşoare şi camioane), importul de piese de schimb Mercedes-Benz, activităţi de marketing şi PR (la nivel „de marcă”) şi coordonarea activităţii centrelor autorizate în România (peste 30 de Centre Autorizate de Vânzări şi Service).
Cu excepţia vânzării de camioane, caz în care Mercedes-Benz România comercializează direct către consumatorul final, activităţile de vânzare către clientul final se realizează prin intermediul Centrelor Autorizate de Vânzări şi Service.
Situația
Mercedes-Benz România respectă în totalitate standardele internaționale ale brandului și implicit atenția față de clienți și dorința acestora de personalizare a autovehiculelor. Prin urmare, pentru derularea unei activități eficiente de marketing și fidelizare, compania are nevoie de informații detaliate despre clienți. Cerințele pentru o soluție profesională dedicată gestiunii relațiilor cu clienții s-au cristalizat în 2010, când schimbările prin care trecea piața auto locală au determinat o creștere a atenției pentru segmentarea pieței și înțelegerea cerințelor personale ale clienților. „După 2010, când piața auto s-a schimbat, managementul Mercedes-Benz România a realizat și mai mult că pentru fidelizarea clienților, prin oferirea de servicii mai bune, avem nevoie de imagine consolidată a relației cu aceștia, cu informații cât mai detaliate despre toate tipurile de interacțiuni. De asemenea, pentru activitatea de retail din cadrul Diviziei Camioane, aveam nevoie de unelte specifice pentru documentarea, administrarea și raportarea proceselor de vânzări” afirmă Claudiu Arion, eBusiness & CRM Manager Network, Mercedes-Benz Romania.
În acest context, Mercedes-Benz a decis investiția într-o soluție CRM care să ofere suportul necesar în derularea unei relații profesionale cu clienții și partenerii de afaceri din România.
Soluţia
Procesul de selecție a soluției CRM a fost foarte elaborat și s-a derulat cu suport din partea sediului central din Germania. Prin urmare, Mercedes-Benz România a format o echipă de proiect cu participarea mai multor persoane cheie din fiecare departament, pentru identificarea cerințelor și definirea unui caiet de sarcini. După validarea acestuia de către sediul central din Germania, echipa de proiect a început selecția efectivă a unei soluții. În urma procesului de selecție, Mercedes-Benz România şi Daimler HQ au ales soluția Charisma CRM by MS Dynamics.
„Din punctul meu de vedere, Charisma CRM este o soluție simplă și flexibilă, dar totodată cu un plus de funcționalități. Mai mult, Charisma CRM era ușor de integrat cu alte sisteme informatice existente în cadrul companiei” consideră Claudiu Arion.
După alegerea soluției, Mercedes-Benz România a început și un proces de selecție a partenerului potrivit pentru implementare. În final, Mercedes-Benz România şi Daimler HQ a selectat compania TotalSoft pentru implementarea soluției Charisma CRM by MS Dynamics. „Am evaluat fiecare furnizor și am acordat note pentru mai multe aspecte, de la abordarea proiectului, costuri și experiența echipei, pană la profilul companiei și capacitatea de a acorda suport pentru implementarea soluției pe alte piețe unde Mercedes-Benz are prezență directă.” mai afirmă Arion.
Proiectul de implementare a Charisma CRM by MS Dynamics a început în ianuarie 2012 cu o suită de workshop-uri, derulate alături de echipa TotalSoft, dedicate consolidării cerințelor la nivelul fiecărui departament și definirii specificațiilor. Au fost create fluxuri dedicate pentru fiecare linie de business: autoturisme, autovehicule comerciale ușoare, camioane și after-sales, cu o singură bază de date care să integreze mai multe surse: aplicații informatice proprii, pagini web, dealeri, agenții de marketing etc.
Proiectul acoperă activitățile de vânzări, marketing și customer support atât din perspectiva interacțiunii cu clienții, dar și a proceselor de back-office. Pentru atingerea mai facilă a obiectivelor de business, proiectul a fost împărțit în trei module/etape:
Alături de finalizarea modului Customer 360, proiectul va avea și alte dezvoltări, inclusiv o versiune accesibilă de pe tablete, care să aducă un plus de mobilitate echipei de consultanță și vânzări a Mercedes-Benz România.
Beneficii
Prin implementarea soluției Charisma CRM by MS Dynamics, Mercedes-Benz România dezvoltă o relație profesională cu clienții și poate oferi servicii mai prompte și mai bune. Chiar dacă proiectul nu este finalizat încă, beneficiile sunt indiscutabile și au fost sesizate rapid atât de clienți, cât și de companie.
Studiu de caz realizat în anul 2013.