Euroweb România: Charisma HCM – un management eficient al capitalului uman

Human Resources Director

Pot răspunde solicitărilor managementului cu orice tip de raport în cel mult 10 minute, luând în calcul şi timpul necesar formatărilor. Dacă ne gândim şi la faptul că timpul costa bani, atunci am câştigat mult timp. În plus, în urma rapoartelor generate de aplicaţie am putut identifica anumite probleme a căror rezolvare a dus la caştig financiar

- Human Resources Director
Euroweb România

Compania
Euroweb România este specializată în furnizarea de soluţii de comunicatii IP şi Internet pentru segmentului de afaceri, precum şi pe întegrarea strategică a serviciilor complementare acestora, ca de exemplu VoIP si video-telefonie. Euroweb numară peste 100 de angajaţi şi are ca acţionar principal compania Invitel Rt., parte a grupul Hungarian Telephone and Cable Corp., grup care deţine la ora actuală cea mai mare infrastructură alternativă proprie din Sud-Estul Europei.


Situaţia
Charisma HCM a înlocuit o aplicaţie limitată ce necesita multă operare din partea specialistului de resurse umane şi consuma foarte mult timp pentru un număr redus de beneficii.

Vechea aplicaţie nu oferea nici un tip de raport, exceptând ştatul de salarii, furnizorul nu ne oferea suportul în cazul modificărilor legislative şi ne confruntam cu un numar mare de erori. Pentru a putea realiza diverse rapoarte trebuia să ţin situaţii separate în excel, cu informaţiile de care aveam nevoie, pe care le actualizam permanent pierzând astfel foarte mult timp. Mai mult, calculul salarial pentru aproximativ 100 de angajaţi dura cel putin 2 zile şi necesita numeroase verificări pentru a corecta erorile care erau destul de dese”, - Human Resources Director, Euroweb România.

Lucrând de peste 7 ani în domeniul resurselor umane, chiar daca nu pe zona de administrare de personal şi salarizare, directorul de resurse umane al Euroweb avea suficiente informatii despre aplicaţiile existente în piaţă, despre beneficiile sau problemele pe care le poţi avea după implementare. Decizia de achiziţie a sistemului Charisma HCM a fost influenţată de mai multi factori printre care experienţa îndelungată de dezvoltare şi implementare a TotalSoft pentru această aplicaţie şi pe de altă parte referinţele companiilor în care soluţia era deja implementată. Recomandarea unui bun prieten care lucra tot în domeniul resurselor umane şi utiliza Charisma HCM a reprezentat de asemenea un argument important.

Plecând de la nevoile companiei şi ale departamentului de resurse umane am considerat necesar în acel moment să achiziţionăm mai multe module ale sistemului Charisma HCM (administrare personal, calcul salarial, recrutare, evaluare şi training). Nu am avut cerinţe particulare, cu exceptia integrării cu SAP,  ERP-ul aflat  în curs de implementare în companie.” precizează Human Resources Director.


Soluţia
Implementarea sistemului Charisma HCM a durat aproximativ 1 lună, micile probleme întâmpinate fiind  generate de incompatitbilitatea dintre vechea aplicaţie pe care o utiliza Euroweb şi modul de calcul al Charismei, problemele fiind rezolvate destul de rapid.

Prima luna în care s-a lucrat live a fost martie 2008, informaţiile aferente lunilor ianuarie şi februarie fiind puţine, au fost introduse manual evitându-se crearea unor tabele pentru import care ar fi durat mai mult. S-au verificat ştatele rezultate după introducerea informaţiilor şi s-au pus la punct toate neclarităţile.


Rezultate
Referitor la beneficiile obţinute în urma utilizării Charisma HCM, Directorul de resurse umane spune ca le-ar împărţi în 2 categorii: cele legate de administrarea în sine şi de calculul salarial – “acum am mult mai multă libertate în operare şi suport din partea aplicaţiei într-un timp mult mai scurt”, şi cele legate de zona de raportare “pot răspunde solicitărilor managementului cu orice tip de raport în cel mult 10 minute, luând în calcul şi timpul necesar formatărilor. Dacă ne gândim şi la faptul că timpul costa bani, atunci am câştigat mult timp. În plus, în urma rapoartelor generate de aplicaţie am putut identifica anumite probleme a căror rezolvare a dus la câştig financiar.”

Studiu de caz realizat în anul 2008.