Colectarea facturilor cu scadență depașită a crescut cu 33% față de perioada anterioară implementării soluției și acest lucru se datorează în mare parte automatizării procesului și transmiterii reminder-elor de plată la intervale clare de timp.
Compania
REGINA MARIA, cea mai extinsă rețea privată de sănătate din România, și-a câștigat poziția de lider pe piața medicală românească datorită calității serviciilor oferite și a numărului impresionant de unități medicale prin intermediul cărora se adresează celor peste 230 000 abonați şi altor sute de mii de pacienți din retail. În cifre, la nivelul lunii martie 2014, Rețeaua privată de sănătate REGINA MARIA înseamnă: 21 policlinici proprii, patru spitale, două maternități, trei campusuri medicale, cinci centre de imagistică, o bancă proprie de celule stem și peste 140 de policlinici partenere in țară. Activitatea este sustinută de o reţea naţională de laboratoare clinice (Bucureşti, Braşov, Constanţa, Bacău, Cluj și Craiova) care asigură atât analizele medicale în regim de urgență solicitate de spitale, precum și analizele cu regim normal venite din celelalte unități. Rețeaua de laboratoare asigură o gamă largă de investigații, de la cele uzuale și până la cele de diagnostic avansat, în total depășind 1.500 de tipuri de analize.
Situația
Pentru gestionarea activității financiar – contabile, REGINA MARIA utiliza sistemul Charisma ERP, cu functionalitățile aferente monitorizării situației financiare a clienților. Urmărirea clienților restanți se făcea de către un Credit Controller, iar activitatea de collection era desfașurată de responsabilii pe fiecare zonă, pe bază de rapoarte prelucrate manual în excel.
“Volumul de date fiind mare și greu de gestionat, se impunea o soluție care să ne ajute, să ne ofere informațiile centralizate, situația financiară a fiecărui client în timp real, istoricul acestuia, statistici privind comportamentul de plată etc.” povestește Credit Controller-ul al Rețelei private de sănătate REGINA MARIA.
Soluția
REGINA MARIA utiliza deja o platformă software de la TotalSoft, cu componente integrate care permiteau gestionarea întregii activități în mod unitar. Adăugarea în platformă a unei noi soluții din portofoliul TotalSoft se putea face rapid și cu beneficiile specifice unei soluții integrate.
Implementarea Charisma Collection s-a realizat pe baza specificaţiilor definite de echipa REGINA MARIA și a durat aproximativ 2 luni. Charisma Collection este dezvoltată pe tehnologie Microsoft CRM, ca un add-on la ERP-ul Charisma, pentru a gestiona exclusiv activitatea de colectare debite punând la dispoziţia utilizatorilor toate informaţiile financiare legate de client (date de contact, date referitoare la contracte, situatie financiară etc).
Soluția se integrează nativ cu sistemul CRM, modulele de vânzări și marketing, pentru a gestiona unitar toate acțiunile destinate clienților. Asimilarea Charisma Collection a fost rapidă, utilizatorii beneficiind de traininguri și manuale de utilizare.
Rezultate
Studiu de caz realizat în anul 2014.