Utilizarea facturii electronice va aduce un şir de beneficii, printre care optimizarea, în direcţia automatizării, a procedurii de eliberare şi livrare a facturilor sau facturilor fiscale și reducerea cheltuielilor aferente acestui proces.
Compania
REGINA MARIA, cea mai extinsă rețea privată de sănătate din România, și-a câștigat poziția pe piața medicală românească datorită calității serviciilor oferite și a numărului impresionant de unități medicale prin intermediul cărora se adresează celor peste 230 000 abonați şi a altor sute de mii de pacienți retail. În cifre, la nivelul lunii martie 2014, Rețeaua privată de sănătate REGINA MARIA înseamnă: 21 policlinici proprii, patru spitale, două maternități, trei campusuri medicale, cinci centre de imagistică, o bancă proprie de celule stem și peste 140 de policlinici partenere in țară. Activitatea este sustinută de o reţea naţională de laboratoare clinice (Bucureşti, Braşov, Constanţa, Bacău, Cluj și Craiova) care asigură atât analizele medicale în regim de urgență solicitate de spitale, precum și analizele cu regim normal venite din celelalte unități. Rețeaua de laboratoare asigură o gamă largă de investigații, de la cele uzuale și până la cele de diagnostic avansat, în total depășind 1.500 de tipuri de analize.
Situația
În anul 2013, REGINA MARIA emitea deja un volum important de facturi. Generate din sistemul informatic integrat Charisma ERP, facturile intrau zilnic în circuitul de pregătire pentru a fi transmise prin curier. Întreg procesul consuma timp, resurse financiare și umane, neajunsuri la care se adăuga și necesitatea unui spațiu din ce în ce mai mare pentru arhivarea hard-copy-urilor.
În acest context, s-a impus trecerea la facturarea electronică și crearea unui flux de afaceri complet electronic, care să înlăture efortul și optimizeze întregul proces.
Soluția
TotalSoft a oferit o soluție completă și acreditată de facturare electronică, în parteneriat cu CertSign, pe care a integrat-o în sistemul Charisma ERP utilizat de REGINA MARIA pentru managementul activității financiar-contabile. Soluția implementată acoperă toate serviciile asociate emiterii facturii electronice (semnătură electronică, marcare temporală și arhivare electronică), automatizând complet procesul de facturare și transmite.
Facturarea se face rapid și în pași simpli. Din Charisma ERP se exportă facturile în format PDF, sunt semnate și datate de aplicația CertSign, sunt procesate și puse într-un folder de unde sunt trimise clienților (în format electronic sau pe hârtie) și, în același timp, transportate către arhiva electronică printr-o legătură VPN.
Astfel, întreg procesul s-a redus la câțiva pași, foarte bine definiți și perfect automatizați.
“Facturarea electronică ne permite să substituim mecanismul curent de eliberare şi evidenţă a facturilor şi facturilor fiscale, cu unul bazat pe tehnologiile avansate. Utilizarea facturii electronice va aduce un şir de beneficii, printre care optimizarea, în direcţia automatizării, a procedurii de eliberare şi livrare a facturilor sau facturilor fiscale și reducerea cheltuielilor aferente acestui proces.” – a declarat IT Managerul Rețelei private de sănătate REGINA MARIA.
Rezultate
Studiu de caz realizat în anul 2014.