Mediplus îşi optimizează distribuţia de medicamente cu ajutorul Charisma ERP

IT&C Director

Implementând Charisma, am putut să extindem gestionarea activităţii şi pe articole de calculaţie, ceea ce ne permite să urmărim mult mai uşor natura şi tipul cheltuielilor. În plus, soluţia oferă flexibilitatea necesară creării de rapoarte ad-hoc precum şi analize asupra datelor de tip drill-down

- IT&C Director
Mediplus

Compania
Mediplus face parte din grupul A&D Pharma Holdings, cel mai mare grup farmaceutic din România, ocupând primul loc în topul distribuitorilor de produse farmaceutice şi parafarmaceutice din România. Grupul A&D Pharma, companie olandeză de tip holding, a încheiat anul 2008 cu o cifră de afaceri de 501.5 milioane de Euro deţinând, pe lângă Mediplus, şi liniile business A&D Pharma Marketing & Sales şi SensiBlu (cea mai mare reţea de farmacii din România).

În 2006 A&D Pharma Holdings a devenit companie publică, acţiunile sale fiind tranzacţionate pe Bursa de Valori din Londra sub simbolul „ADPH”.


Situaţia
Gestionând un volum foarte mare de date, specific activităţii de distribuţie, Mediplus a realizat volumul ridicat de timpi morţi şi ineficienţă operaţională care aveau nu doar impact direct fianciar, dar punea în pericol flexibilitatea necesară unui lider în segmentul său de piaţă. Compania a sesizat imediat nevoia unui sistem informatic prin care să-şi poată urmări corect activitatea financiar-contabilă şi de controlling.

O cerinţă esenţială pentru noul sistem informatic era ca sistemul ERP să se poată integra şi cu restul aplicaţiilor utilizate de companie pentru managementul farmaciilor, pentru activitatea de distribuţie a produselor farmaceutice, sistemul de automatizare a vânzărilor, de gestiune a stocurilor sau de analiză şi raportare.

În urma unei analize interne privind procesele care trebuiau acoperite de noua soluţie, şi luându-se în calcul amploarea şi complexitatea activităţii, s-au stabilit câteva condiţii dure pe care furnizorul trebuia să şi le asume, una dintre constrângeri fiind timpul scurt alocat proiectului pentru a nu afecta operaţiunile în timpul implementării.


Soluţia
Dintre toţi furnizorii care au fost evaluaţi de Mediplus, TotalSoft şi-a asumat cel mai scurt timp scurt de implementare, precum şi integrarea cu aplicaţiile utilizate de Mediplus. În plus, a contat expertiza furnizorului în domeniile medical-farmaceutic, TotalSoft având soluţii dedicate acestor sectoare specifice, unde aplicaţiile trebuie să ofere performanţe ridicate datorită prelucării în timp real a unor volume de date de ordinul sutelor de megabytes.

Pentru a uşura adopţia noului sistem, specialiştii celor două companii au pus la punct specificaţiile unui motor de raportare complex, dar suficient de configurabil  încât să permită obţinerea  rapoartelor cu uşurinţă, de către orice categorie de utilizatori. Acesta putea susţine procesul decizional, oferind informaţii şi statistici comparative pe baza datelor stocate şi prelucrate de sistem.

"Având în vedere complexitatea business-ului Mediplus, cine ar fi avut “acest curaj nebunesc” să implementeze un sistem financiar şi de controlling în numai 2 luni? Aveam încredere în TotalSoft şi în ceea ce promitea şi iată că nu ne-am înşelat. Pe de altă parte, dacă te uiţi la raportul performanţă – cost, Charisma este foarte bine poziţionată şi cred că în această perioadă de criză economică este un produs care îşi merită banii cu prisosinţă”  IT&C Director A&D Pharma.


Rezultate
Noul sistem informatic a oferit beneficii calitative, la nivelul acurateţii datelor şi a modului de raportare a situaţiilor, dar şi cantitative, cum ar fi timpul alocat elaborării unei situaţii sau producerea cifrelor.

“Astăzi avem disponibile, în timp util, rapoarte ce ne permit să eficientizăm activitatea printr-o analiză corectă a datelor şi implicit ne oferă o imagine mai bună a afacerii"  -  IT&C Director A&D Pharma.
 

Articol publicat în 2009