Charisma ne pune la dispoziţie analize detaliate de post calcul şi rapoarte de productivitate precum şi posibilitatea realizării unei analize amanunţite a cheltuielilor pe centre de cost. În baza acestora, dar şi a unui management financiar – contabil îmbunătăţit, am reuşit să reducem costurile operaţionale
Compania
Popeci Utilaj Greu produce pentru toate ramurile industriale, de la subansamble sudate fără prelucrări mecanice până la maşini unelte complexe, realizând inclusiv montajul şi punerea în funcţiune.
Popeci Utilaj Greu are peste 800 de angajaţi şi realizează o cifră de afaceri de peste 20 milioane Euro. Compania exportă în ţări precum Germania, USA, Italia, Franţa, Olanda, Marea Britanie, Elveţia, Ungaria, Grecia sau Bulgaria.
Situaţia
Din orice perspectivă am privi - a execuţiei, proceselor tehnologice, numărului de repere, preciziei sau calităţii produselor - producţia este un domeniu extrem de complex, care necesită utilizarea unor sisteme de calcul extrem de puternice şi de fiabile. Iar când compania îşi exportă produsele în ţări precum Germania, Olanda, Marea Britanie, exigenţele şi cerinţele stricte în privinţa calităţii, sunt cu atât mai importante.
Popeci Utilaj Greu utiliza diverse programe software, realizate in-house. Performanţele slabe ale acestora, sincopele apărute în asigurarea consistenţei datelor, diferenţele existente între datele din gestiune şi cele din contabilitate, inexistenţa unei aplicaţii de elaborare a documentelor de execuţie şi apoi de urmărire a activităţii de producţie, imposibilitatea de a obţine rapid o serie de rapoarte, esenţiale pentru orice activitate de producţie, au fost câteva din premisele care au contribuit la căutarea unui sistem integrat de management al afacerii.
În anul 2003 compania a demarat o cercetare de piaţă în vederea achiziţiei unui sistem informatic integrat. După cum declara Directorul IT: “doar înalta tehnologie ne putea ajuta să creaştem pe o piaţă atât de complexă şi cu o concurenţă atât de acerbă cum este cea a construcţiilor de maşini.”
Soluţia
Compania a demarat o analiză complexă a tuturor ofertelor din piaţă, căutând o soluţie recunoscută la un preţ corect, care să nu afecteze producţia cu un timp de implementare foarte ridicat, dar fiind în acelaşi timp suficient de uşor de utilizat pentru a intra rapid în producţie.
Popeci Utilaj Greu s-a decis asupra sistemului Charisma, care întrunea toate criteriile cerute. Implementarea sistemului s-a realizat în mai multe etape, pornind cu cea a elaborării specificaţiilor tehnice, a implemetării modulelor de baza - contabilitate, financiar, achiziţii, gestiune, vânzari, mijloace fixe, Resurse Umane şi Salarizare - iar cea de-a treia, şi cea mai complexă, a fost rezervată implementării modulului de Management al Producţiei. Această soluţie se dorea să acopere toate operaţiunile de proiectare, planificare, execuţie şi urmărire în fabricaţie.
În acelaşi timp, oficialii celor două companii au decis asupra specificaţiilor unui sistem de business intelligence pentru extracţia şi prelucrarea indicatorilor de performanţă pe baza datelor existente în sistemul ERP.
Rezultate
După implementarea sistemului informatic integrat, rezultatele nu au întârziat să apară. Utilizatorii sistemului pot urmări şi lua decizii rapide, pe toate etapele procesului de producţie: lansarea comenzilor, programarea aprovizionării, planificarea pe puncte de lucru şi urmărirea fluxului de producţie, gestionarea ordinelor de producţie, monitorizarea comenzilor generate automat, generarea şi evaluarea comenzilor de achiziţie, evaluarea costurilor, validarea fiecărui pas din fluxul de producţie. În plus, managementul are acces la raportare specifice privind producţia realizată faţă de producţia planficată, dar şi informaţii despre reperele în curs de execuţie.
Charisma Analyzer, sistemul in business intelligence implementat, permite utilizatorilor să-şi configureze din câteva click-uri rapoartele dorite, având acces la informaţii detaliate asupra proceselor de producţie.
“Se observă o scădere semnificativă a timpului de operare a documentelor, a numărului de persoane din departamentele auxiliare (financiar-contabilitate, resurse-umane, comercial, proiectare), o creştere a posibilităţilor de analiză asupra detaliilor de realizare a unor lucrări, etc., toate efectuate într-un timp mult mai scurt, cu alte cuvinte: economie de timp = economie de bani.” - Director IT, Popeci Utilaj Greu.
Articol publicat în 2008.