6 beneficii ale integrării unui sistem ERP într-un magazin online

Comerțul derulat doar prin magazine fizice s-a schimbat în ultimele decenii, migrând din ce în ce mai mult către comerțul online. Această variantă modernă de a vinde diferite produse și servicii a schimbat cu totul modul în care afacerile își desfășoară activitatea. Unele companii s-au îndreptat exclusiv către zona online, în timp ce altele au preferat să păstreze și magazinele fizice, pe lângă cele digitale.

În ambele cazuri se întâmplă adesea ca proprietarii de magazine online să folosească o platformă de comerț electronic separat de un software ERP. Varianta ideală ar fi integrarea programului ERP în platforma E-commerce, pentru a putea fi gestionate cu ușurință atât vânzările, cât și managementul intern al afacerii.

Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care toate magazinele online ar trebui să integreze un soft ERP. Iată celelalte beneficii: 

1. Oferă clienților o experiență îmbunătățită

Prin integrarea eCommerce și ERP, clienții pot fi informați constant cu privire la detaliile procesului de achiziție. Pot fi oferite cu ușurință diferite actualizări, iar acest lucru oferă o mai mare siguranță consumatorilor. În plus, în acest fel poate fi construită o relație de lungă durată cu toți utilizatorii.

2. Oferă mai multe opțiuni de livrare tuturor clienților

Integrarea ERP cu magazinul online ajută la facilitarea expedierii către adrese naționale  și internaționale, prin mai multe metode de expediere. Astfel, consumatorii pot selecta variantele de transport dorite, în funcție de durată și costurile de livrare.

3. Reduce costurile operaționale

Integrarea platformei de comerț electronic cu o soluție ERP contribuie la automatizarea proceselor manuale, care pot genera adesea erori. Cu ajutorul unui astfel de software pot fi eficientizate comenzile, informațiile de livrare și detaliile clienților în baza de date. Acest lucru reduce redundanța informațiilor, implicarea umană și eroarea, precum și costurile inutile, cum ar fi gestionarea stocurilor în timp real.

4. Prezintă prompt situațiile financiare

În general, rapoartele financiare sunt generate de aplicații de comerț electronic. Prin integrarea magazinului cu ERP, pot fi realizate ușor bilanțuri de verificare și fluxuri de numerar, care oferă claritate asupra situației financiare a companiei.

5. Controlează o mare parte a afacerii

Integrarea unui sistem ERP într-un magazin online oferă control sporit asupra afacerii. Cu această metodă poți obține o perspectivă clară asupra produselor care se vând mai bine și asupra celor care necesită îmbunătățiri, astfel încât să poți face modificările necesare în strategiile de marketing.
În plus, capacitatea de a accesa informații de pe orice dispozitiv permite luarea rapidă a unor decizii importante cu ajutorul unor date precise. 

6. Crește credibilitatea

Atunci când livrezi produsele în mod prompt și sigur, îți crești reputația afacerii. Acest lucru sporește încrederea, ceea ce contribuie la construirea unor relații strânse și de durată cu acei clienți.

Atunci când aceștia au vizibilitate asupra tuturor etapelor procesului de cumpărare și li se oferă informații exacte, cresc șansele să mai apeleze la serviciile și produsele oferite de compania ta. Un număr mai mare de clienți fideli te ajută să crești un magazin online în mod durabil și sigur.

Prin urmare, există numeroase motive pentru care să iei legătura cu reprezentanții Charisma, astfel încât să integrezi un sistem ERP cu platforma de E-commerce a companiei tale. Contactează-ne și vezi cum îți poți ajuta propriul magazin online să se dezvolte într-un mod rapid și eficient.