Care sunt avantajele implementării unui sistem CRM pentru digitalizarea IMM-urilor?

Un CRM (Customer Relationship Management) este o combinație de tehnologie și strategie care ajută la gestionarea relațiilor cu clienții, într-un mod organizat. Este, de asemenea, un instrument pentru extinderea afacerilor și pentru conceperea unei baze de clienți.
Pentru unele întreprinderi, un sistem CRM este încă o dilemă. Nu toate organizațiile sunt deschise să adopte un sistem CRM, din cauza unor percepții greșite, cum ar fi că CRM-ul este destinat doar corporațiilor mari sau este un instrument costisitor pentru un IMM. În realitate, lucrurile sunt diferite.

Prin digitalizarea IMM-urilor, acestea pot adopta un sistem în care toate contactele de afaceri, potențialii clienți și cei loiali, apelurile telefonice și e-mailurile pot fi listate într-o interfață centralizată, care poate fi accesată de către toți angajații firmei.

Aceasta este puterea pe care un CRM o aduce proprietarilor de afaceri. Un astfel de sistem stochează toate informațiile de vânzări, cum ar fi detaliile clienților, noi oportunități de comercializare, probleme legate de servicii și campanii de marketing, într-o singură aplicație. Aceste date pot fi accesate de către orice angajat care are nevoie de ele și sunt utile în activitățile de vânzări și marketing, deoarece oferă o vizibilitate clară și crescută asupra clienților și a interacțiunilor cu aceștia.
 

Digitalizarea IMM-urilor - Ce sunt IMM-urile?

IMM-urile sunt întreprinderile mici și mijlocii care au mai puțin de 250 de angajați, o cifră de afaceri sub 50 de milioane de euro sau active totale mai mici de 43 de milioane de euro.

IMM-urile, sau întreprinderile mici și mijlocii, sunt definite diferit la nivel global. Numărul maxim de angajați este diferit de la o țară la alta. Multe state fixează numărul total de angajați la 200. Statele Unite definesc un IMM, printre alte caracteristici, ca având cel mult 500 de angajați.
Dimensionarea sau clasificarea unei companii ca IMM, în funcție de țară, se poate baza pe o serie de caracteristici. Acestea pot fi: vânzări anuale, numărul de angajați, volumul de active deținute de companie, capitalizarea bursieră sau orice altă combinație a acestor aspecte ce pot diferenția IMM-urile de companiile mari. Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) reprezintă mai mult de 90% din totalul companiilor din Uniunea Europeană.

Motive pentru care digitalizarea IMM-urilor cu un CRM este importantă

1. Eficientizează operațiunile:
Un sistem CRM poate ajuta proprietarii de afaceri să-și îmbunătățească operațiunile, sporind atât eficiența, cât și productivitatea. Deoarece stochează toate informațiile de vânzări într-un singur loc, fără duplicare, nu există nicio șansă ca echipa internă să nu-și cunoască prioritățile.

Astfel, șansa de a pierde clienți potențiali din cauza erorilor angajaților se diminuează foarte mult. Aceștia pot, de asemenea, să obțină o imagine clară asupra canalului de vânzări și de marketing, pot analiza date reale și informații actualizate despre progresul înregistrat în relația cu clienții. Un tablou de bord CRM oferă, totodată, o imagine de ansamblu asupra clienților și un istoric complet al activităților, e-mailurilor, apelurilor telefonice și întâlnirilor realizate față în față.

2. Organizează datele: Unul dintre avantajele unui instrument CRM este structura pe care o oferă datelor organizației. Acesta segmentează contactele, detaliile despre clienți și permite stocarea tuturor datelor relevante necesare afacerii. Prin vizualizarea datelor de vânzări într-un format organizat, afacerea se asigură că echipele de vânzări vând în mod eficient.

3. Oferă precizie în prognoza vânzărilor: Deoarece toate detaliile și datele despre clienții se află într-un singur loc, devine mai ușor pentru echipa internă să prezică creșterile viitoare ale profitului, pe baza fluxului de oferte. Prin urmare, echipa de business poate pregăti strategii eficiente de vânzări anuale și de generare de noi clienți potențiali.

Avantajele pe care le oferă digitalizarea IMM-urilor cu un CRM

1. Serviciu mai bun pentru clienți
Digitalizarea IMM-urilor printr-un soft CRM are multe funcții și are scopul de a  îmbunătăți relațiile dintre companii și clienții acestora, iar acesta este principalul său beneficiu. Un CRM gestionează toate contactele și adună informații importante despre clienți, cum ar fi datele demografice, înregistrările de achiziții și mesajele anterioare pe toate canalele. Astfel, angajații au tot la îndemână tot ceea ce trebuie să știe despre clienți, astfel încât să le ofere o experiență mai bună și mai satisfăcătoare.

2. Creșterea vânzărilor
Un instrument CRM poate ajuta la construirea unui canal de vânzări și automatizarea sarcinilor cheie. De asemenea, un CRM contribuie la stabilirea unui proces de vânzare dezvoltat pas cu pas, în mod detaliat, care poate fi modificat cu ușurință pe măsură ce apar diferite schimbări în fluxul companiei.

3. Loializarea clienților
După ce reușești să convertești clienții potențiali, este vital să depui eforturi susținute pentru a-i păstra pe termen lung. CRM-ul oferă o analiză amănunțită asupra comportamentului clienților, lucru care ajută la identificarea eventualelor probleme și rezolvarea rapidă a acestora.

4. Analize detaliate
Un software CRM pentru digitalizarea IMM-urilor are capacități analitice încorporate, pentru a contextualiza datele, exprimându-le în valori ușor de înțeles, precum sunt ratele de click și de respingere și informațiile demografice. Toate acestea permit evaluarea succesului companiei și optimizarea campaniilor ulterioare de marketing.

5. Productivitate și eficiență sporită
Software-ul CRM folosește tehnologia de automatizare a marketing-ului, care rezolvă rapid sarcinile ușoare, fapt ce ușurează munca angajaților. În acest fel, aceștia se pot concentra asupra sarcinilor complexe, ce necesită mai mult timp și atenție sporită, precum este dezvoltarea de conținut, de exemplu. În plus, un CRM prezintă într-un singur tablou modul în care funcționează procesele de afaceri și unde ar putea fi îmbunătățite fluxurile de lucru.

6. Timp gestionat corect
Dacă un client a interacționat în trecut cu organizația, CRM-ul include înregistrări ale acelei interacțiuni, care pot informa viitoarele eforturi de marketing cu privire la direcția de lucru. Acest fapt economisește timp prețios angajaților, deoarece nu mai este necesară căutarea acestor date prin mai multe fișiere și documente vechi. Cu un simplu click, apare tot istoricul vechilor clienți, iar acesta lucru salvează destul de mult timp dintr-o zi de lucru.

7. Segmentare rapidă a clienților
O listă cu sute de contacte poate fi copleșitoare. De exemplu, de unde știi ce clienți doresc să vadă e-mailul tău despre un nou produs din magazin? Un CRM segmentează automat listele de contacte în funcție de criteriile alese, făcându-i ușor de găsit pe cei pe care dorești să-i contactezi la un moment dat. Poți sorta contactele după locație, sex, vârstă, stadiu de cumpărător și multe alte criterii de acest fel.

8. Rapoarte automate
Echipa de vânzări poate colecta și organiza cu ușurință datele despre clienții potențiali și actuali, folosind tabloul de bord și funcțiile de raportare ale software-ului CRM pentru digitalizarea IMM-urilor. Acest soft poate ajuta, de asemenea, membrii echipei să-și evalueze performanțele și să-și verifice progresul în fiecare dintre proiectele la care lucrează în mod activ.

9. Previziuni mai precise ale vânzărilor
În orice operațiune de afaceri, trebuie să fii capabil să îți revizuiești performanța trecută și să îți planifici strategic viitorul. Folosind rapoartele automate de vânzări din software-ul CRM, poți identifica tendințele cheie și îți poți face o idee despre ce să aștepți de la performanța ciclurilor de vânzări viitoare, ajustând în același timp obiectivele și valorile pentru a se potrivi acestor proiecții.

10. Comunicare internă îmbunătățită
Pe lângă facilitarea comunicării dintre organizație și clienți, un CRM contribuie substanțial și la îmbunătățirea comunicării interne. Un astfel de software facilitează observarea modului în care alți angajați discută cu un potențial client, ceea ce ajută echipa să mențină o voce unică. De asemenea, permite membrilor echipei să își trimită reciproc note sau alerte, să se eticheteze reciproc în cadrul proiectelor în derulare și să trimită mesaje și e-mailuri, toate într-un singur sistem și într-un mod rapid și sigur.

Digitalizarea IMM-urilor – Când ai nevoie de un soft CRM?

Mai jos sunt întrebările pe care este necesar să ți le pui, astfel încât să-ți dai seama dacă ai nevoie de un sistem CRM sau nu.
1. Te confrunți cu diferite provocări în urmărirea documentelor legate de clienți?
2. Urmărești potențialii clienți din diferite surse la un loc?
3. Dorești să acorzi suficientă prioritate clienților potențiali?
4. Simți că nu poți urmări eficient rezultatele companiei?
5. Clienții provin din medii diverse?

Dacă răspunsul la toate aceste întrebări este „da”, atunci este timpul să cauți un software CRM performant, care să îți ofere mai multă organizare în procesele de muncă, ceea ce se va traduce prin satisfacția angajaților datorită înlesnirii activităților zilnice recurente și nu numai.

Digitalizarea IMM-urilor - Concluzii

Așadar, dacă vrei să iei în considerarea digitalizarea IMM-urilor cu ajutorul unui software CRM, poți să consulți oferta noastră, Charisma. Aici găsești o echipă dispusă să te ajute cu un soft personalizat nevoilor și cerințelor afacerii tale. Adoptă această metodă de modernizare a afacerii, care oferă beneficii clare, demne de luat în calcul.

Uită de sarcinile plictisitoare, mici și recurente care țin de analiza clienților afacerii și orientează-te către cele ce necesită atenție și implicare sporită din partea ta și a tuturor celor angajați în compania ta. Un soft CRM îți oferă șansa să te focusezi pe aspectele importante ale afacerii, astfel încât aceasta să evolueze într-un mod cât mai profitabil.   

Dacă dorești un parcurs îmbunătăție pentru compania ta, atunci un software CRM este soluția pentru tine! Contactează-ne si hai sa facem tot posibilul împreună, astfel încât business-ul pe care îl conduci să funcționeze eficient și să obțină rezultate remarcabile într-un mod optim!

Optează pentru sistemul ERP de la Charisma!