25
MAI 2021
sistem ERP. Însă, te-ai gândit vreodată cum l-ai putea folosi în cadrul propriei afaceri? În cele ce urmează, vom detalia momentul potrivit și, mai ales, felul în care vei putea folosi un astfel de sistem. Poți cântări beneficiile lui dar și costurile de implementare, mai apoi.
Cum să-ți dai seama că a venit momentul oportun pentru creșterea productivității prin folosirea unui sistem ERP? Uite câteva semne care-ți arată că a venit momentul pentru implementarea unor soluții ERP:
Una sau mai multe dintre aceste situații îți sună cunoscut? Cel mai probabil, ai nevoie de un sistem ERP. Află și cum îți alegi furnizorul pentru un sistem ERP și descoperă, din cele ce urmează, la ce-l poți folosi!
Probabil că, până la momentul actual, ai aflat ce este și ce înseamnă un Când să folosești un sistem ERP
Cum să-ți dai seama că a venit momentul oportun pentru creșterea productivității prin folosirea unui sistem ERP? Uite câteva semne care-ți arată că a venit momentul pentru implementarea unor soluții ERP:
- Jonglezi cu o mulțime de softuri pentru a gestiona diverse operațiuni din firmă precum vânzări, contabilitate, gestiune de stocuri. Parcă, Excelul nu mai face față, pur și simplu;
- Este din ce în ce mai greu să obții informații și rapoarte de activitate, chiar dacă ai un volum destul de mare de date utilizabile. Prelucrarea lor durează zile întregi, fapt care te forțează să acționezi cu întârziere;
- Constați, din ce în ce mai des, că te găsești în imposibilitatea de a ține pasul cu solicitările clienților tăi;
- Consumi din ce în ce mai mulți bani, resurse și timp prețios pentru a integra mai multe aplicații și sisteme informatice. O integrare nativă pare că ți-ar prinde bine;
- Compania ta s-a dezvoltat sau este în curs de dezvoltare și sistemele actuale nu mai țin pasul cu nevoile tale;
- Îți bazezi estimările de aprovizionare pe instinct și pe experiențe din trecut, nu pe date concrete. Plus că nu știi niciodată ce produse ai pe stoc;
- Nu ai acces la un sistem de raportare care să-ți arate unde pierzi bani și unde îi câștigi în cadrul afacerii;
- Nu poți descoperi cu ușurință cine a operat ultimele modificări într-un document. Dispariția sau modificarea informațiilor fără explicație este la ordinea zilei în compania ta;
- Te întrebi frecvent dacă procesele și procedurile din compania ta chiar sunt respectate de către angajați.
Una sau mai multe dintre aceste situații îți sună cunoscut? Cel mai probabil, ai nevoie de un sistem ERP. Află și cum îți alegi furnizorul pentru un sistem ERP și descoperă, din cele ce urmează, la ce-l poți folosi!
Cum și la ce să folosești un sistem ERP
Poți folosi un astfel de sistem pentru a:- Integra datele din diverse departamente și de la diverse aplicații într-un singur sistem centralizat;
- Automatiza și eficientiza o mulțime de operațiuni de business. În acest fel, crești productivitatea prin scăderea timpului dedicat activităților repetitive. În plus, poți îmbunătăți și comunicarea dintre departamente;
- Manageria mai bine vânzările prin înregistrarea exactă și rapidă a comenzilor, facturilor, încasărilor. Astfel, vei putea accesa rapoarte în timp real, pentru a verifica inventarul în orice moment;
- Îmbunătăți relația cu resursele umane prin asigurarea faptului că firma se conformează legislației referitoare la Dreptul Muncii și Legea Salarizării. Prin centralizarea calculului salariilor, contractelor, concediilor se pot obține rapoarte mult mai facil;
- Obține rapoarte și analize de date datorită unui sistem care colectează și standardizează toate informațiile relevante. Prin corelarea unui sistem de Business Intelligence, capacitatea de a analiza instantaneu un volum uriaș de date va crește exponențial;
- Transparentiza toate activitățile, indiferent de specificul lor. Toate fluxurile de business vor fi perfect trasabile și ușor de gestionat;
- Îmbunătăți operațiunile de contabilitate, fiscalitate, management de stocuri, livrare de comenzi, producție și chiar relația cu clienții. Ultima parte, adică relația cu clienții, poate fi îmbunătățită prin implementarea și a unui sistem CRM în care se vor regăsi date despre preferințele și feedbackul de la clienți, precum și informații despre vânzări, stornări și încasări.