Aflată în pole position de mai bine de 5 ani, prin clasarea pe locul 1 în topul furnizorilor de ERP din România de către compania de cercetare de piață Pierre Audoin Consultants, TotalSoft ne-a povestit despre importanța investițiilor în produs. Pe lângă lansarea de module și soluții noi, destinate în special atragerii de noi clienți, strategia TotalSoft tratează cu mare atenție și portofoliul actual de clienți. Despre acest subiect, despre cum a fost anul 2015, dar mai ales despre cum abordează liderul pieței anul 2016, am stat de vorbă cu Chris Davis, Charisma ERP Director și Daniela Dragomir, Charisma Post Implementation Director.
1. Din perspectiva unui director de produs, spuneți-ne cum a fost piața de ERP în 2015 și care au fost noutățile aduse de Charisma în acest an?
Anul trecut, piața românească și cea internaționala au continuat să crească, în special în sectorul financiar bancar și de leasing. Ne-am aliniat și noi acestor tendințe și am lansat un pachet standard pentru domeniul creditării, Charisma 4Credit, cu care ne adresăm companiilor de toate dimensiunile. Charisma 4Credit oferă o abordare Omni-Channel, prin intermediul căreia clienții noștri pot lucra atât pe web, cât și prin intermediul tehnologiilor mobile pentru a-și gestiona interacțiunea cu clienții și afacerile lor. Este un domeniul care ne așteptăm să crească și în care vom contiuna să investim. Suntem bine poziționați în această piață, deoarece oferim o soluție complet integrată care răspunde în totalitate nevoilor acesteia.
De asemenea, am continuat investița în produsul destinat agriculturii în care am inclus un modul pentru gestionarea activității Fabricilor de Nutrețuri Combinate. Charisma pentru Agricultura s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani având componente pentru activitățiile de bază ale domeniului, producție vegetală, zootehnie, comerț cu cereale, silozuri sau producție furajeră.
2. Cum a fost anul 2015 din perspectiva câștigării de noi clienți? Dar din perspectiva provocărilor cu care s-a confruntă echipa Charisma anul trecut?
Ne-am bucurat să constatăm o creștere a numărului de clienți noi, dar și a cererilor din partea celor existenți, care investesc în infrastructura software contruită pe baza soluțiilor Charisma, adoptând noi produse și funcționalități pentru Customer Service, Business Intelligence și mobile. Cu un astfel de portofoliu și capabilități, cele mai importante provocări ale noastre sunt de a ne asigura că clienții noștri cunosc ofertele și realizările noastre. Avem niște planuri clare de abordare a acestui aspect, materializate într-un Customer Service Portal creat special pentru clienți, cu o funcționare multiplă, despre care o las pe colega mea Dana să vă ofere mai multe detalii.
3. Cum răspunde Charisma trend-ului mobilității și SaaS?
Avem o echipă axată pe dezvoltarea soluțiilor mobile, în cazul Charisma accentul punându-se pe soluții de Sales Force Automation, Customer Service și Business Intelligence. Clienții noștri sunt, de asemenea, în căutarea unor noi abordări pentru implementarea de software și in SaaS care le oferă o abordare mai rentabilă de a investi în afacerea lor. Anul trecut am constatat o crestere a interesului față de soluțiile în SaaS.
4. Care sunt planurile TotalSoft în anul 2016 în ceea ce privește solutțile Charisma?
În 2016 vom continua să investim în Charisma și să ne asiguram că soluțiile pe care le propunem răspund provocărilor de business cu care se confrunță clienții. Numărul mare de companii din portofoliul Charisma, de talia Mediplus, RALFI, Adrem Invest, Titan Mașini Grele, Tinmar sau Agricost, ne obligă să investim permanent în produs și ne validează cerințele pieței. Relația cu clientii este foarte importantă, dezvoltând soluții care îi ajută pe ei să își gestioneze mai bine activitatea și să își atingă obiectivele investim în viitorul parteneriatului cu fiecare dintre ei. De aceea, prin măsurile pe care le luam vrem să fim mai aproape de ei, inclusiv oferindu-le un acces mai bun la informație, si să îi ajutăm să își consolideze business-ul.
O inițiativă majoră în 2016 este lansarea unui nou portal de serviciu clienți, care va oferi o interacțiune mai ușoară și cu mult mai multe facilități clienților nostri. De asemenea, pentru a sprijini creșterea portofoliului de clienți vom crește și echipa Charisma acordând o atenție sporită pozițiilor de management al relațiilor cu clienții, product și roluri tehnice.
5. În condițiile unui portofoliul de clienți de 400 - 500 de companii și a unor schimbări legislative majore aduse de noul cod fiscal, cum a arătat anul 2015 din perspectiva echipei de suport tehnic?
Într-adevar, în 2015 am asigurat suportul pentru 2 modificari majore de TVA , la 1 iunie 2015 – modificarea de 9% pentru alimente și la 1 ianuarie 2016 modificarea cotei de TVA la 20%. Am încercat să standardizăm cât mai mult modificarea, asigurând clienților unelte pentru a aplica cât mai simplu schimbarea în sistem. Normal, a fost nevoie să asigurăm și multiplele customizări implementate la diferiți clienți .
Am trecut cu bine deoarece aveam experiența modificării în 2010, diferența a constat în numărul de clienți, aproape triplu, care folosesc aplicația și în multitudinea de industrii, fiecare cu specificul ei. Cei din retail au trebuit să vândă chiar din prima zi a anului, cei din leasing au facturat în prima zi de luni a anului, construcții, servicii, agricultură și așa mai departe.
6. Ce planuri are departamentul dvs. pentru acest an?
Implementarea unui “Customer Service Portal” bazat pe principiile ITIL că și punct unic de contact, introducerea de noi fluxuri în sistemul de ticheting care va asigura managementul și comunicarea mai clară a statusului incidentelor postate de clienți. În acelați portal, clienții vor putea vedea informații legate de produse, mesaje generale sau specifice, diverse informări . Cel mai important pentru îmbunătățirea serviciilor, portalul va include o secțiune de feedback online și custumer survey.
Interviu apărut în “erp.ro”, supliment al revistei Piața Financiară
Încearcă soft ERP de la Charisma!