TotalSoft lansează o soluție destinată feedback-ului continuu pentru angajați

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o soluție pentru feedback continuu, sub forma unui modul în Charisma HCM – soluția pentru managementul resurselor umane dezvoltată de companie. Conceptul răspunde așteptării de feedback în timp real pe care o are noua generație și poate contribui la dezvoltarea competențelor angajaților, respectiv la creșterea performanței și a motivării acestora. De asemenea, pentru angajatori facilitează accesarea informațiilor legate de performanța fiecărui angajat, analizarea tendințelor și nevoilor de dezvoltare a competențelor în timp real, oferind susținere și intervenind acolo unde este nevoie.

Conceptul de feedback continuu reprezintă o metodologie care scurtează semnificativ timpul necesar procesului de evaluare. În mod tradițional, performanța angajaților este adesea revizuită trimestrial, bianual sau o dată pe an, iar în unele organizații este posibil să nu existe deloc sesiuni reale de feedback. Ideea de feedback continuu este aceea de a primi și de a transmite feedback la fiecare câteva zile/săptămâni, in timpul sau după ce un proiect major a fost încheiat sau chiar dupa fiecare interactiune intre colegi. Având un număr mai mare de feedback-uri din partea colegilor, angajații își pot înțelege mai bine performanțele actuale și pot face îmbunătățiri.
 
„Trăind într-o lume în continuă dezvoltare, tradiționalele evaluări de performanță nu mai constituie cea mai fiabilă modalitate prin care managerii pot comunica feedback către angajați. Vechile sisteme de evaluare a performanței sunt depășite și ineficiente, ducând la o cultură organizațională slabă. În loc să folosim evaluări anuale de performanță, credem că organizațiile ar trebui să implementeze structuri de feedback continuu, în care angajații să poată obține evaluări constructive referitoare la performanța lor, în mod regulat. Acest lucru poate îmbunătăți motivația angajaților prin reducerea ori eliminarea comportamentelor negative asociate cu evaluările de feedback, ulterior acestea conducând la angajați mai fericiți și un mediu de lucru mai propice și eficient”, a declarat Mihai Găvan,  HCM Global Sales Director TotalSoft.

În acest sens, TotalSoft a dezvoltat o soluție destinată feedback-ului continuu, sub forma unui modul din Charisma HCM – soluție pentru managementul resurselor umane dezvoltată de companie. Feedback-ul se realizează cu ajutorul chatbot-ului Timea, la rândul său integrat cu Charisma HCM.

Funcționalitățile modulului diferă în funcție de rolul celui care oferă sau primește feedback. Astfel, departamentul de HR beneficiază de un chestionar complet personalizat, care poate include imagini, și acces complet la toate feedback-urile și comentariile angajaților. Pentru angajați, procesul este foarte simplu și presupune acordarea unei note și, opțional, a unui comentariu colegului de proiect pentru care autorul feedback-ului rămâne anonim.

La rândul său, angajatul care primește feedback poate vedea numărul total de feedback-uri și numărul de colegi unici de la care a primit, scorul pentru fiecare feedback în parte precum și evoluția scorului general lunar.

Rezultatele sunt afișate într-un mod grafic, atât în rapoarte, cât și sub formă de Dashboards, ceea ce permite managerilor să utilizeze informațiile pentru dezvoltarea competențelor angajaților și oferirea unui mediu pozitiv și eficient de muncă.
Potrivit specialiștilor TotalSoft, utilizarea acestei soluții de feedback continuu numără ca beneficii: un nivel ridicat de implicare a angajaților (engagement), o rotație mai mică a angajaților, productivitate ridicată, satisfacție mai mare la locul de muncă și un moral ridicat în rândul angajaților.