Folosind semnatura electronica, semnarea unui contract de muncă se poate face în doar 3 minute, incomparabil mai rapid față de procesul clasic de semnare fizica a documentului care putea dura până la 2 zile. Important este și faptul că Inspectoratul Teritorial de Muncă consider documentele semnate cu semnături electronice certificate și valide, precum cele oferite de TotalSoft în parteneriat cu certSIGN, ca având valoare juridică.
Beneficii generator semnatura:
Flux facil și rapid de semnare a documentelor
Trasabilitatea contractului de muncă - există o evidență clară a momentului semnării acestuia de fiecare parte și a formatului în care a fost semnat
Vizualizare constantă a statusului documentului, indiferent de stadiul de semnare în care se află acesta
Ușurință și siguranță - fluxul de semnare a documentelor este electronic, acestea fiind transmise prin e-mail către semnatari
Securitate optimă - odată demarat procesul de semnare, contractul este securizat și nu se mai poate interveni asupra acelei versiuni
Ia legătura cu noi telefonic, prin email sau completând formularul de contact, iar consultanții noștri îți vor răspunde la întrebări și te vor ajuta să iei o decizie informată.
Într-o lume în plină dezvoltare digitală și tehnologică, relația fizică a angajatului cu departamentul de HR începe să dispară treptat. În acest context, departamentele de HR trebuie să aibă capacitatea de a pune la dispoziția angajaților toate documentele de care au nevoie, să răspundă rapid la solicitările acestora, să poată continua procesele de recrutare și angajare, să editeze contracte de muncă și să le depună electronic la ITM, toate acestea la distanță.
Astfel, o serie de soluții software devin absolut necesare, printre acestea numărându-se și semnatura electronica care permite semnarea documentelor total digitalizat. Află din acest articol ce este semnătura digitală, cum funcționează sistemul de semnătură digitală, care sunt avantajele implementării sale și care sunt motivele pentru care să alegi soft semnatura electronica de la Charisma.
Ce înseamnă semnatura electronica?
Programul de semnatura electronica sau digitală, reprezintă o aplicație ce înregistrează date în formă electronică ce servesc ca metodă de identificare/confirmare. Această confirmare atestă faptul că mesajul sau documentul digital a fost citit, înțeles și aprobat de către ambele părți implicate. De asemenea, se atestă faptul că documentul nu a fost modificat de la data semnării.
Cum funcționează Charisma - soft semnatura electronica
Din punct de vedere tehnic, Charisma - generator semnatura electronica aplică un hash-code asupra documentului și astfel obține o amprentă. Cu ajutorului unui algoritm se aplică apoi cheia privată (semnătura personală) peste amprenta documentului. Prin suprapunerea celor două se obține rezultatul de semnatura electronica.
Cei trei algoritmi pe care se bazează acest mecanism sunt algoritmul de selectare aleatoare a unei chei private ce se va asocia unei chei publice, algoritmul de semnare, prin care se va genera semnătura digitală și algoritmul de verificare, ce va accepta sau respinge mesajul de conformitate.
Nu puteți semna un document digital dacă nu aveți acces la o aplicație de creare pentru semnături electronice. Orice document semnat în format digital este considerat autentic și nu i se poate contesta validitatea. Orice modificare ulterioară va duce la crearea unei chei aleatoare noi și astfel această operațiune va fi detectată, ducând la concluzia că a fost alterat conținutul documentului.
Fluxul de semnare a documentelor electronice conform sistemului de semnatura electronica Charisma este următorul:
Candidatul acceptă oferta financiară propusă de companie;
Angajatorul înregistrează datele personale în modulul de Management al Resurselor Umane din Charisma HCM;
Pe baza datelor înregistrate în Charisma HCM, angajatorul generează formatul electronic al contractului de muncă, și se demarează fluxul de semnătură electronică;
Angajatul primește pe email notificare și îl semnează electronic cu semnătura furnizată de partenerul nostru, certSIGN, recunoscută legal de autoritățile statului;
Fiecare parte este notificată atunci când cineva semnează contractul, iar la final semnatarii primesc o copie finală.
De ce să alegi soft semnatura electronica de la TotalSoft / Charisma?
Experiența Charisma cu semnătura digitală
TotalSoft a integrat generator semnatura electronica oferită de certSIGN în soluția Charisma HCM pentru a digitaliza întregul proces de recrutare și angajare, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care a fost plasat de HR Tech Outlook în Top 10 Soluții HCM din Europa. Descoperă în cele ce urmează și alte motive pentru a alege sisteme de semnătură digitală integrate în Charisma.
Portofoliu Charisma
Portofoliul de clienți Charisma include numeroase companii de diferite dimensiuni și din diverse industrii. În momentul de față, avem peste 1000 de clienți activi din domeniul bancar, leasing, credit, retail, distribuție, producție, agricultură, medical, servicii, construcții și proiectare, energie și utilități.
Ce funcționalități îți oferă generator semnatura electronica de la Charisma
În cele ce urmează vei descoperi beneficiile pe care ți le aduce utilizarea sistemului de semnatura electronica:
Automatizarea procesului de semnare prin stabilirea unui flux specific pentru fiecare companie;
Notificări de înștiințare la fiecare etapă a întregului proces de semnare;
Funcționalitate integrată direct în Charisma HCM care permite inițierea facilă a fluxului de semnare a documentului, direct din aplicație, de către specialistul HR;
Certificate digitale calificate emise de către certSIGN pentru semnatura electronica, sigilii electronice și site-uri web (SSL), precum și serviciul de marcare temporală sunt oferite în conformitate Regulamentul European eIDAS 910/2014;
semnatura electronica este autorizată și recunoscută de autoritățile statului;
Certificatele digitale pentru semnatura electronica se arhivează automat la certSIGN și în Charisma HCM.
Prin sistemul de semnatura electronica disponibil și integrat în Charisma HCM, întreg procesul de semnare a unui document poate dura doar trei minute. Ia legătura cu noi telefonic, prin email sau completând formularul de contact, iar consultanții noștri îți vor răspunde la întrebări și te vor ajuta să iei o decizie informată.